თემატური მატრიცა - მოქმედებები რიცხვებზე ( 5-ის
ფარგლებში )
მიმართულება -რიცხვები კლასი -პირველი საათების სავარაუდო
რაოდენობა - 4 კვირა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სამიზნე ცნებები/საკითხები: მოქმედებები რიცხვებზე/ანგარიში
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სამიზნე ცნებები და მათთან დაკავშირებული მკვიდრი
წარმოდგენები |
საკითხი/ქვესაკითხები/ქვეცნებები
|
საკვანძო შეკითხვა / ზოგადი შეკითხვები |
კომპლექსური დავალების პირობა / შეფასების კრიტერიუმები |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
მოქმედებები რიცხვებზე ·
შეკრება. ·
მერამდენეა? ·
სამეულები, ოთხეულები,
ხუთეულები. ·
ცხრილი და ციფრები ·
თეთრები, ლარები. |
როგორ გვეხმარება რიცხვები და მათზე მოქმედებების ცოდნა ყოველდღიურ ცხოვრებაში?
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სამიზნე ცნება მოქმედებები რიცხვებზე
სტანდარტი შედეგები: მათ.დაწყ(I) 1. მათ.დაწყ(I) 2. მათ.დაწყ(I) 13. მკვიდრი წარმოდგენები 1. საგანთა ყველა
კონკრეტულ რაოდენობას შეესაბამება კონკრეტული რიცხვი;
2. არითმეტიკული
მოქმედებები (მიმატება, გამოკლება) მჭიდრო ურთიერთ კავშირშია ერთმანეთთან;
|
ეტაპები
კომპლექსური
დავალების
განსახორციელებლად ეტაპი
I – კომპლექსური დავალების
პირობის გაცნობა საკვანძო შეკითხვა:რას გულისხმობს შესასწავლი საკითხი? რა შემოქმედებითი პროდუქტის საშუალებით უნდა დავადასტურო რა ვისწავლე ამ საკითხთან დაკავშირებით?
პატარა მეყვავილე
ნინომ გადაწყვიტა
წამოიწყოს ბიზნესი, ქოთნებში რგავს ტოლი რაოდენობის ყვავილებს და ყიდის. მას აქვს
რამოდენიმე ვარიანტი: ·
თითო ქოთანში
რგავს 2-2 ყვავილს, და თითო ქოთანს ყიდის 50 თეთრად ·
თითო ქოთანში
რგავს 3-3 ყვავილს, და თითოს ყიდის 1ლარად. ·
თითო ქოთანში
რგავს 4-4 ყვავილს და თითოს ყიდის 2 ლარად ·
თითო ქოთანში
რგავს5-5 ყვავილს და თითოს ყიდის 3 ლარად
შენი დავალებაა დაეხმარო ნინოს ყვავილების ბიზნესის გამართვაში, კერძოდ თავისი პროდუქციით 5 ლარიანი
სხვადასხვა პაკეტის შექმნაში.
·
აირჩიე ყვავილების რამდენი წყვილის, სამეულის, ოთხეულის ან ხუთეულის
შეძენას ისურვებდი 5 ლარად. (განიხილე სულ
მცირე, ორი განსხვავებული ვარიანტი.) ·
თითო შემთხვევისთვის
დახატე სხვადასხვა ყვავილები
უპასუხე
კითხვებს ·
რამდენი
განსხვავებული თაიგული შეადგინე? მათ შორის რამდენია:
სამეული, ოთხეული და ხუთეული. ·
სამეულების რაოდენობა მეტია თუ ოთხეულების? ·
ოთხეულების რაოდენობა ნაკლებია თუ ხუთეულების?
·
შეგიძლია თუ არა
სხვანაირად გადალაგება? მოიყვანე მაგალითი , კომპლექსური დავალების პირობა (დანართი N3)
ეტაპი
II.
მოსწავლეთა წინარე ცოდნის გააქტიურება კომპლექსური დავალების
შესრულებისთვის საჭირო საკითხების გახსენებით; გავიხსენოთ რიცხვები 1-დან 5-მდე.
ეტაპი
III – კომპლექსურ დავალებაზე
მუშაობა და წარდგენა საკითხის/საკითხების დამუშავება სამიზნე ცნებების მიხედვით, მკვიდრი წარმოდგენების ჩამოყალიბებაზე მუშაობა და ცოდნის განმტკიცება. ქვესაკითხი1. შეკრება
ქვესაკითხი2. მერამდენეა?
ქვესაკითხი3. სამეული. ოთხეული,
ხუთეული
ქვესაკითხი 4. ცხრილი და ციფრები:
ქვესაკითხი 5.თეთრები და ლარები:
ეტაპი IV -თუ მოსწავლემ ვერ დაsძლია
პროგრამა, განმავითარებელი შეფასების მიცემის შემდეგ სასურველია , შეასრულოs დავალება თავიდან.
( მინიშნება: შემდეგი კომპლექსური დავალების წარდგენამდე უნდა შეძლოს პარალელურად
წინა კომპლექსურის ხარვეზების აღმოფხვრა);
|
შენი დავალებაა: დაეხმარო ნინოს ყვავილების
ბიზნესის გამართვაში, პრეზენტაციისას წარმოაჩინე: · როგორ შეესაბამება
საგანთა ყველა კონკრეტულ რაოდენობას კონკრეტული რიცხვი?(მ.წ.1) · როგორ შეადარე
სამეულები, ოთხეულები და ხუთეულები?(მ.წ.1) · როგორ დაგეხმარა
რიცხვები და მათზე მოქმედებების ცოდნა დავალების შესრულებაში?(მ.წ.2) · რა რიცხვი შეესაბამება
სხვადასხვა საგნების ერთიდაიგივე რაოდენობას? (მ.წ.1) · როგორ გამოთვალე შენს
მიერ დამზადებული თაიგულების ღირებულება?(მ.წ.1)
მოსწავლემ უნდა შეძლოს: · ერთმანეთს
შეუსაბამოს რიცხვები, რიცხვითი სახელები და რაოდენობები. · გამოყოს
მითითებული რიცხვის შესაბამისი რაოდენობების ჯგუფები გროვაში(სამეულები,
ოთხეულები, ხუთეულები) · საგანთა
მოწესრიგებულ ერთობლიობაში დაასახელოს მითითებული საგნის ადგილი რიგში. · ერთმანეთთან
დააკავშიროს თვლა, რიცხვებს შორის დამოკიდებულებები და შეკრება/გამოკლების
მოქმედებები. · მოცემული
გროვისთვის დაასახელოს ამ გროვის მითითებულ რაოდენობამდე შესავსებად საჭირო
დამატებითი რაოდენობა? · რაოდენობების
შედარება და შეფასება. დაუთვლელად
დაასახელოს ზუსტი რაოდენობა ერთგვაროვან, მცირე ზომის საგანთა გროვაში(რაოდენობა
არ აღემატება 5-ს) და შეამოწმოს თავისი პასუხი. · ცხრილში
ამოიცნოს სვეტი და სტრიქონი. · განასხვაოს და დაასახელოს
ეროვნული ფულის ნიშნები(მონეტები და ბანკნოტები). · ყოველდღიური ცხოვრებიდან მომდინარე მარტივი ამოცანების ამოხსნა.
|
N3 კომპლექსური დავალების ბარათი
მიმართულება:
რიცხვები სასწავლო
თემა: ანგარიში
5-ის ფარგლებში |
სამიზნე ცნება:
მოქმედებები რიცხვებზე |
კლასი: პირველი დრო: 3 კვირა |
მოქმედებები რიცხვებზე ·
შეკრება. ·
მერამდენეა? ·
სამეულები, ოთხეულები,
ხუთეულები. ·
ცხრილი და ციფრები
|
საკვანძო კითხვები: როგორ გვეხმარება რიცხვები და მათზე მოქმედებების ცოდნა ყოველდღიურ ცხოვრებაში?
|
|
დავალების პირობა:
|
პატარა მეყვავილე
ნინომ გადაწყვიტა
წამოეწყო ბიზნესი, ქოთნებში რგავდა ტოლი რაოდენობის ყვავილებს და ყიდდა. მას ქონდა
რამოდენიმე ვარიანტი: 1.
თითო ქოთანში
რგავდა 2-2 ყვავილს, და თითო ქოთანს ყიდდა 50 თეთრად 2.
თითო ქოთანში
რგავდა 3-3 ყვავილს, და თითოს ყიდდა 1ლარად. 3.
თითო ქოთანში
რგავდა 4-4 ყვავილს და თითოს ყიდდა 2 ლარად 4.
თითო ქოთანში
რგავდა 5-5 ყვავილს და თითოს ყიდდა 3 ლარად შენი დავალებაა: დაეხმარო ნინოს თავისი პროდუქციით 5 ლარიანი
სხვადასხვა პაკეტის შექმნაში
·
თითო შემთხვევისთვის
დახატე ( ან დახატე და გამოჭერი) სხვადასხვა
ყვავილები ·
აირჩიე ყვავილების რამდენი წყვილის, სამეულის, ოთხეულის ან ხუთეულის
შეძენას ისურვებდი 5 ლარად. (განიხილე სულ
მცირე, ორი განსხვავებული ვარიანტი.) ·
ჩაწერე როგორ აწარმოე შენი შექმნილი პაკეტის ღირებულების გამოსათვლელი მოქმედებები ·
ნამუშევარი
წარმოადგინე შენთვის ხელსაყრელი ფორმით
( ნახატით, მაკეტით, ციფრული რესურსით და ა.შ)
უპასუხე
კითხვებს ·
რამდენი
განსხვავებული თაიგული შეადგინე? მათ შორის რამდენია:
სამეული, ოთხეული და ხუთეული. ·
სამეულების რაოდენობა მეტია თუ ოთხეულების? ·
ოთხეულების რაოდენობა ნაკლებია თუ ხუთეულების?
·
შეგიძლია თუ არა
სხვანაირად გადალაგება? მოიყვანე მაგალითი
|
|
შეფასება: |
მოსწავლეს შეუძლია: ·ერთმანეთს
შეუსაბამოს რიცხვები, რიცხვითი სახელები და რაოდენობები. ·გამოყოს
მითითებული რიცხვის შესაბამისი რაოდენობების ჯგუფები გროვაში(სამეულები,
ოთხეულები, ხუთეულები) ·საგანთა
მოწესრიგებულ ერთობლიობაში დაასახელოს მითითებული საგნის ადგილი რიგში. ·ერთმანეთთან
დააკავშიროს თვლა, რიცხვებს შორის დამოკიდებულებები და შეკრება/გამოკლების
მოქმედებები. ·მოცემული
გროვისთვის დაასახელოს ამ გროვის მითითებულ რაოდენობამდე შესავსებად საჭირო
დამატებითი რაოდენობა? ·რაოდენობების
შედარება და შეფასება. დაუთვლელად
დაასახელოს ზუსტი რაოდენობა ერთგვაროვან, მცირე ზომის საგანთა გროვაში(რაოდენობა
არ აღემატება 5-ს) და შეამოწმოს თავისი პასუხი. ·
ცხრილში ამოიცნოს სვეტი და სტრიქონი. ·
განასხვაოს და დაასახელოს ეროვნული ფულის ნიშნები(მონეტები და
ბანკნოტები). · ყოველდღიური
ცხოვრებიდან მომდინარე მარტივი
ამოცანების ამოხსნა.
|
|
რეკომენდაციები
მოსწავლეს |
დავალების შესრულებაში
დაგეხმარება ვიდეო: https://www.youtube.com/watch?v=MWHmfQsxSuU Ø
შეგიძლია სასწავლო
რესურს „ვსწავლობთ თამაშით“ მეშვეობით გააკეთო მაღაზია, შექმნა თაროები ( ან
მაგიდა) და შენი შექმნილი ყვავილები
დაჯგუფებულად წარმოადგინო. Ø
შეგიძლია ნამუშევარი
წარმოადგინო ნაძერწის სახით : გამოძერწო
ქოთნები ყვავილების შესაბამისი
რაოდენოებებით და დააჯგუფო 5 ლარიან პაკეტებად.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий