გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებელის სახელი,
გვარი: თამილა ზირაქაშვილი
პირადი ნომერი: 36001031803
საგანი-ქართული ენა
სწავლებისსაფეხურიI
/კლასი -I
მოსწავლეთარაოდენობა: 6
სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების
მოსწავლე არ არის
გაკვეთილის თემა:
იაკობ გოგებაშვილი
,,ცრუ“
მიმართულება: გამჭოლი კომპეტენციების განვითარებაზე ორიენტირებული
გაკვეთილი ( წიგნიერებისგანვითარება)
·
ტექსტის წაკითხვა და შინაარსის აღქმა;
·
ლექსიკურ ერთეულზე მუშაობა
·
თავისი დამოკიდებულების გამოხატვა წაკითხული ტექსტის
მიმართ;
·
პერსონაჟის დახასიათება;
N |
აქტივო ბის აღ წერა |
გამოყენებულიმეთოდი/მეთოდები |
კლასისორგანიზებისფორმა/ფორმები |
სასწავლო რესურსი |
დრო(წთ) |
1 |
გაკვეთილის თემისა
და მიზნის გაცნობა |
ვერბალური მეთოდი; დემონსტრირებადაილუსტრაცია |
მთელი კლასი |
სლაიდი |
2წთ. |
2 |
წინარე ცოდნის გააქტიურება-1.იდუმალი ყუთი- ყუთში მოთავსებულია ცხვრისა და მგლის სურათები.გამოსაძახებელი ჩხირების გამოყენებით მასწავლებელი გამოიძახებს მოსწავლეს.მოსწავლე ამოიღებს სურათს და შეეცდება 3 ნიშნის მიხედვით აღწეროს ის საგანი, რაც ხატია სურათზე.მოსწავლეებმა უნდა შეძლონ მისი გამოცნობა. 2.როგორი არ უნდა იყოს ადამიანი (სქემის შევსება) |
გონებრივი იერიში |
მთელი კლასი |
ფლიფჩარტი იდუმალი ყუთი ცხვრისა და მგლის სურათები. |
3წთ 2წთ |
3 |
კითხვისთვის მზადება- ვარაუდები სათაურის
ირგვლივ და ახალილექსიკურიერთეულებისგაცნობა. მოსწავლეებსგავაცნობ,
დაფაზეწინასწარგაკრულტექსისახალსიტყვებს (მახლობლად, მკიდნენ, აძოვებდა,ფარა, ყურიც არ ათხოვა) მოსწავლეებიიტყვიანთავიანთგანმარტებასდაჩამოვწერდაფაზე
. |
სიტყვის გამომძიებელი |
მთელი კლასი; |
ფურცელზეამობეჭდილისიტყვები და ახალი ლექსიკური ერთეულები |
3წთ |
4 |
მასწავლებლისმიერტექსტისპაუზებადკითხვა. ეკრანზეელექტრონულადგამზადებულიახალიტექსტი,,ცრუ“
.ტექსტსმოსწავლეებსვუკითხავპაუზებით
.გამოითქმება ვარაუდები.პარალელურადმივუბრუნდებითუცნობსიტყვებსდადაფაზემოსწავლეთაგანმარტებისგვერდითგამოვაკრავთახალისიტყვებისლექსიკონისგანმარტებებს
. |
პაუზებით კითხვა; ვარაუდების გამოთქმა |
მთელი კლასი |
ჩემ მიერ შექმნილი ელ.რესურსი |
5
წ |
5 |
მოსწავლეების მიერ ახალი ტექსტისწაკითხვა. გამოკრებითიკითხვისას კი მოსწავლეებსდავუსვამ ფაქტებზეორიენტირებულ კითხვებს.მოსწავლეებიამოიკითხავენ ტექსტში შესაბამის ადგილებს. |
კითხვის სხვადასხვა მეთოდები (საჩვენებელი, ინდივიდუალური, წყვილები, ჯგუფური , გუნდური , გამოკრებითი) |
ინდივიდუალუ-რი, წყვილები, ჯგუფური, გუნდური. |
სახემძღვანე-ლო 1 კლასი ქართული ენა |
10 წთ |
6 |
ტექსტის გაგება- გააზრება საანალიზო კითხვები: როგორია მთავარი გმირი? რატომ მოიტყვილა ბიჭმა? ასეთი საქციელის გამო რა დაემართა მას? რა განცდა დაეუფლებოდა ამის შემდეგ ბიჭს?
როგორ ფიქრობთ , ბიჭს რომ არ მოეტყვილებინა რა მოხდებოდა? თქვენ მსგავსი საქციელი ჩაგიდენიათ ? რას
ურჩევდით მეგობარს, რომელიც ხშირად იტყვილება? |
ინტერაქცია(კითხვა- პასუხი) |
მთელი კლასი |
|
4წთ |
7 |
1.ფრაზებად დაჭრილი ტექსტის
აწყობა. 2.დაჭრილი სიტყვებით (დაუჯერებენ ,მთქმელს, აღარ
ტყუილის, მართალსაც) ანდაზის აწყობა. |
ნაწილი -მთელი |
ჯგუფები |
დაჭრილი ფრაზები; დაჭრილი სიტყვები |
2 წთ |
8 |
პერსონაჟისგაცოცხლება (შესაბამისიხმისტემბრით, ჟესტებით,
მიმიკით,
ინტონაციით,
რიტმულიმოძრაობებით)
და/ანგანსახიერებულიპერსონაჟისამოცნობა;
|
როლური თამაში (სახელდახელო ინსცენირება) |
მთელი კლასი |
|
2წთ |
9 |
გაკვეთილის შეჯამება-შეფასება საშინაო დავალების
მიცემა საშინაო დავალება: გააგრძელე მოთხრობა მასწავლებელი გაკვეთილის ბოლოს შეჯამების მიზნით ეკითხება მოსწავლეებს:
- მოგეწონათ დღევანდელი გაკვეთილი? რა გავაკეთეთ, როგორ გავაკეთეთ? რა იყო ყველაზე
საინტერესო? ყველაზე მეტად რომელი აქტივობა მოგეწონათ? შეფასება - განმავითარებელი შეფასება. კონსტრუქციული უკუკავშირი. |
|
მთელი კლასი |
|
2 წთ |
გაკვეთილის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები:
ქართ. დაწყ.(I).6. მოსწავლემუნდაშეძლოსგაწაფულადკითხვა.
·
თავისუფლადკითხულობსანბანისყველაასოს;
·
თავისუფლადკითხულობსნაცნობსიტყვებს;
·
წინადადებისსაზღვრებისშესაბამისადაკეთებსპაუზას;
·
ხმამაღლა (მთლიანისიტყვებითანდამარცვლით) კითხულობსდაიგებსმარტივიწინადადებებითშედგენილმცირეზომისსხვადასხვატიპისტექსტებს;
ქართ.დაწყ.(I).9. მოსწავლემუნდაშეძლოსწაკითხულიტექსტისმიმართპირადიდამოკიდებულებისგამოხატვადაახსნა;
ტექსტისთემისდა/ანმასშიგანხილულიკონკრეტულისაკითხებისშეფასება.
·
წაკითხულიტექსტისმიმართგამოხატავსპირადდამოკიდებულებას
(მომეწონა/არმომეწონა);
·
ვერბალურითუარავერბალურიტექსტებითგადმოცემულამბავსუკავშირებსსაკუთარგამოცდილებას
(მაგ.,
მეროგორმოვიქცეოდი/მოვიქეციანალოგიურსიტუაციაში);
·
აფასებსპერსონაჟისსაქციელს
(კარგად/ცუდადმოიქცა;
კეთილია,
ზარმაციადაა.შ)
ქართ.დაწყ.(I).11. მოსწავლემუნდაშეძლოსსტანდარტითგანსაზღვრულისხვადასხვატიპისტექსტებისლექსიკურდასემანტიკურმხარეზე,
ენობრივფორმებზედაკვირვება.
·
ცდილობსუცნობილექსიკურიერთეულების, ენობრივიფორმებისმნიშვნელობისგააზრებას
(სხვათადახმარებით);
·
ამოიცნობსსასვენნიშნებს (წერტილს,
კითხვისნიშანს,
ძახილისნიშანს)
შეფასების კრიტერიუმები
|
მაღალი |
საშუალო |
გასაუმჯობესებელი |
სწორად კითხულობს
სიტყვებს |
|
|
|
კითხულობს მარტივი
წინადადებებისაგან შედგენილ მცირე ზომის ტექსტებს |
|
|
|
პასუხობს შეკითხვებს
მოსმენილ ტექსტთან დაკავშირებით |
|
|
|
გამოთქვამს საკუთარ
აზრს |
|
|
|
ჯგუფური მუშაობის შეფასების კრიტერიუმები
კრიტერიუმები |
გასაუმჯობესებელი |
საშუალო |
კარგი |
ჩართულობა |
|
|
|
თანამშრომლობა |
|
|
|
პრეზენტაცია |
|
|
|
წესრიგი |
|
|
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий